Valencia med Antikrundan, hur gick det?

Då har resan till Valencia varit och det gått en vecka sen dess. Kontentan av resan är väl att det är en fantastiskt härlig bana och anläggning, jag vill gärna åka tillbaka och köra med egen motorcykel 🙂

Kawan var ganska lättkörd, småsaker som ändrades och det är lite kompromissande när det är 4a helt olika personer och körstilar, för att inte tala om viktskillnaden i Antikrundan 🙂 Martin är bara 25kg lättare än mig men just fjädringen mellan mig honom blev ingen skillnad, vi är nog mjuka och fina på gasen bägge två!

Som vanligt kommer inte jag och elektroniken överens riktigt och det var först de sista passen jag vågade slå av det helt och fick köra mera själv vilket kändes riktigt bra.

Antikrundan som grupp förare kändes behagligt, lagom mycket allvar i det hela och kändes skoj att va med och känna på folket innan man är på banan, det är ju inte säkert att allt blir sådär bra efter man verkligen träffats och det är ju ganska annorlunda gentemot när man ses i övrigt, här blir det trots allt mer det verkliga jaget som kommer fram när det blir lite stressigt 🙂

Stefan fick mig att gå ut på Dunlop slicks i +4a och köra rimligt fort, vilket man måste för att hålla tempen i däcken, på lördag morgon, pass 4:a på banan och hojen 🙂 Bara en sån sak, det gick ju även om jag protesterade först.

Det blev tyvärr inte så mycket kört som man önskat och det hade bara med vädret att göra, när söndagen kom så regnade det som bara den och var absolut inte varmt ute så vi packade ihop och åkte hemåt. Stefan & Martin i bilen och vi andra neråt för att flyga hem.

Med två pass med regndäck och fyra pass på slicks varav åtminstone ett pass med väldigt kall temp så blev bästa tiden 1.46 nånting. Målet med resan var inte att köra fort utan att ställa in hojen och träffa övriga i teamet, jag tyckte dock att det började kännas riktigt bra på Kawan och det ska bli riktigt kul att se hur det blir att köra den på hemmabanorna.

Det ska bli intressant att köra på Rudskogen till sommaren med denna hoj, det är liksom ingen vanliga Kawasaki utan en före detta EWC Team Bolliger “riktig” Endurance motorcykel! Byta hjul på 20 sekunder SJÄLV kändes bara det mäktigt och nåt jag skulle kunna tänka mig att bygga på min egen MC bara för att göra det enklare att byta hjul 🙂

Fler uppdateringar kommer om det här under våren!

Missa inte licenskursen eller bandagen på Mantorp Park i sommar!