Då har man varit på Gotland ring igen då! Underbar bana det där, jäkligt roliga dagar om än uttröttande så hoppas jag på en resa dit nästa år igen.
Hondan går som ett spjut iallafall 🙂 jag började köra på ett dunlop sportmax och det fick väl duga till att börja med, det var halkigt som fasen när man började få upp farten.
Taatade sen Conti endurance och det höll hyfsat i tre dagar, intressant att köra med sladd och wheela samtidigt 🙂 skoj men inte snabbt.
Som sagt, det höll tre dagar sen blev det conti medium istället och det höll till näst sista passet på söndan och då blev det ett soft istället och plötsligt satt hojen kvar på asfalten!
Det har varit lite intressant att åka med en hoj nästan 6 dagar för att få det absolut sista passet med riktigt fäste på asfalten!
Det är kanske inte så konstigt om det är konstigt slitage på Gotland ring, man åker ut med 80 gradiga däck och kommer in med 30-40 gradiga däck eftersom asfalten är så slät blir det betydligt mindre friktion än på andra banor med gammal asfalt med mera sten i.
Kallruggningar är ganska vanligt på den här banan och däcktillverkarna kommer få det intressant när alla banor får sån här asfalt.
Varvtider då? Förra året körde jag 1.31,2 med en KTM 690 med ca 60hk, med 100+hk till vart det inte bättre än 1.29.7 i år 🙁 får ta och skärpa till mig nästa är!
Nästa körning blir på knutstorp lagom efter midsommar!