Då var första träningen på Sviesta avklarad i +4 garder och snålblåst, när jag körde här första gången för att testa så att motorn var OK inför Mugelloresan var det +18 grader och det var för EN månad sen!?
Vid lunchtid så toksnöade det och jag trodde inte att det skulle bli nåt åka av alls men solen kom fram och asfalten torkade, men värmen ville inte komma riktigt.
Efter att ha rensat upp bränslefiltret och fått lånat en extratank utav Börje/Verktygsbussen om utifall att det inte skulle fungera att köra med min egna så hade jag något att testa att byta med isåfall.
Bytet behövdes inte och det blev en massa 59:or på träningen, efter två pass var det dags att packa ihop sig och åka hem för att fira världens goaste son, som kom på besök i depån för att se pappa köra 🙂
Tyvärr hade jag inte med mig transpondern men här finns tider från de som hade http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2225060 och jag själv körde som bäst på 59.46 så det är väl helt OK för första träningen. Nästa gång om det är lite varmare drar upp tempot till 57:or
Lite bilder finns från träningen på http://3773.se/blog/2012/04/17/lms-traning-pa-sviestad-2012-04-17/ det syns att det är en professionell fotograf som fotade.
När man ser en sån här grej från programmet man har till sin laptimer så blir man rätt sugen på att göra sitt absolut bästa för att nå den varvtiden på riktigt. Gällande banrekord i Superbike är 55.1 och med ett enda riktigt bra varv kan jag slå det, det liksom pirrar i magen!
Till nästa tisdag så har hojen fått nytt drivpaket som efter Mugello är helt slut, grus/sand har åkt med runt och har slipat sönder både kedja och drev.
Bromsbeläggen tog slut på riktigt igår, så på med nya sådana och lufta bromsarna, sen ska bara bakdäcket vändas på och ett nytt monteras på den andra fälgen.
[nggallery id=8 template=compact]