Igårkväll var det dags igen för lite träning på Sviesta. Tanken var att testa så att hojen är i gott skick inför fredagsträningen, då kommer det inte finnas tid för en massa justeringar utan allt behöver “bara fungera” som det heter.
Bromsen betedde sig konstigt och efter några varv tog den inte alls, det var helt klart dags för ny vätska däri. Bytte ut den till nästa pass och då började hojen rycka konstigt, den liksom slog av, in i depån igen och fundera på vad jag förändrat.
Växelföraren hade jag ju justerat lite för att få det att passa bättre och samtidigt hade quickshiftern kommit lite tight till så det var den som bröt vid lite olika tillfällen.
Justerade till det så det blev bra, sen ut igen och försöka köra. Tog ett pass i mellangruppen tills det började gå lite för fort för den gruppen, in i depån och vänta på snabba passet.
Äntligen blev det dags för att börja köra, istället för att känna efter om nåt är fel.
Tiderna blev bättre men inte bra, till sista passet blev det 58.4, skulle behöva kapa 1.5 sekund till på detta innan jag är relativt nöjd.
Det blev jättesanering in i korkskruven också efter en motor som blev lite trasig, så det var väl inte en optimal träningskväll men det var bra väder!
Det blev ett annat intressant test ikväll också, en UPS för att kunna försörja däckvärmarna vid utsläppet på Mantorp Park som Metric Power ställt upp med, utetemperaturen var ca 18 grader och UPS:en höll däcken 85 grader varma i 23 minuter. Uppåt 980Watt drar de som mest när de tycker att det är dags att värma på, det blir lite svajjig el så ena stunden stod det 40 minuter och andra 5 minuter men slutresultat blev som sagt 23 minuter och det är precis vad som behövs 🙂
Tidschemat för fredagsträningen kommer här.
Sen är det dags för race lördag & söndag, det är samma tidschema dessa dagar och jag hoppas det kommer mycket folk och tittar.
Det ska bli jätteskoj att tävla till helgen, vi får hoppas på uppehåll, men just i skrivande stund ser det ut att regna hela lördagen 🙁