Nu har jag kört hela säsongen med helt orginal hoj när det gäller motor och effekt, Hondan levererar nåt fantastiskt till effekt när man kör, men… mycket vill alltid ha mera så då har jag klurat på
- Avgassystem, ca 20 000kr några kg lättare och bättre effektkura
- PowerCommanders Autotunebox som automagiskt mappar hojen medans man kör, ca 2500kr
- andra saker man kan “fila” på
För att klara ljudnivån utan problem så är det svårt att gå ifrån orginal avgassystem på Honda eftersom det är utformat som det är på just Hondorna.
Så, det blev att fixa AutoTunern från PowerCommander och IRC (Ignition Retard Controller) som gör att hojen har full effekt på toppvarv också, ovanför 9500rpm som den idag är strypt annars
Så med allt detta inhandlat inför säsongen 2011 är det bara för mig att gå på bantningskur del två, det är ju skapligt mycket billigare än att köpa delar till hojen som gör den lättare.
Den här gången ska jag fastna på under 95kg, vilket jag INTE lyckades med i år 🙁