Nu är man där igen! det var mååååånga år sen sist!
Efter att ha haft bästa kvaltid i Rookie1000 så fick man största först bland dom, dock gick starten fantastiskt dåligt så jag kom i SIST i första svängen, riktigt irriterad blev jag på min f**ade koppling som strular till det fö
r mig i starten.
Men men, inte mycket att göra just då utan bara försöka köra så fort man kan ändå.
Jag började ta mig om en efter en och körde inte riktigt sådär fort som jag ville, 1.20.7 blev bästa varvtid på racet och kvaltiden blev 1.20,2 och jag hade velat komma ner på 1.19 tid!
Jag hade ingen aning vilken placering jag låg på under hela racet utan bara körde på så fort jag kunde, de visade en skylt med antal varv kvar och när det var 3 varv kvar hade jag några relativt snabba framför som jag kände att jag hade kontakt med så jag kunde ta mig om.
De första två gick helt OK och men den främste av dom hade skapat en lucka som jag va tvungen att ta igen.
Jag såg till att jag inte låg för tätt efter in i chikanen, för där var han långsam igenom och hindrade mig att få en bra utgång, så lagom efter in i chikanen så utgångsfarten skulle bli bättre och således även sluthastigheten på rakan
Efter 1/3 av rakan var jag nästan uppe bredvid honom men sen drog Suzukin iväg lite så jag var tvungen att satsa på en ombromsning i slutet på rakan istället, det gick vägen! sen var det bara full mutter de sista 4:a kurvorna till mål!
Precis över mållinjen körde jag om en till, som jag trodde låg framför, men det visade sig vara en varvning och tydligen var det Tommy jag körde om in i Mjölbysvängen som låg 1:a innan 😉
Det blev 1:a plats! helt ovetandes om slutresultatet åkte Tommy upp bredvid mig på långrakan och visade ett pekfinger upp och pekade sen på mig, helt otroligt tänkte jag, 1:a! från att va sist till första plats! helt otroligt skönt, insatsen under hela racet gav resultat av högsta valör!!
Idag söndag är det dags för race2, då tänkte jag försöka få till starten iallafall!
Jag måste bara avsluta med att lägga till litr om mina siffror, jag har kört med nr 6 i snart 2 säsonger men tydligen kom nån ihåg mitt gamla nr 75 som jag hade förr på Suzukitiden.
På torsdag kväll får jag tag på Håkan/ZID som lovar fixa fixa siffror till freda eftermiddag. Snygga fina och måttbeställda för att få plats på Hondan, tack Håkan!!