Idag var det Sviesta som fick lite besök, två pass på ca ~10 minuter vardera här för att verkligen känna så hojen är OK. Idag med slicks & däckvärmare.
Lagom när jag packade upp väskan med däckvärmarna så saknades boxen som styr själva värmarna(!), jag har totalt glömt att den lämnades till Greven i höstas för översyn, den värmde inte speciellt bra, kom upp till 70 grader på bakdäcket en bra dag, om det var helt vindstilla och 25 grader varmt gick den oftast upp till 80 grader så småningom.
Men men, allas vår vän Fredde Watz har sitt tillhåll i krokarna så jag ringde och kollade ifall han var tillgänglig, vips stack man och lånade hans däckvärmare en stund.
Lite sen ankomst, däckvärmartrubbel osånt så kom jag igång lite sent 🙁 och men med en timme att göra nåt på banan på så var det att skynda sig. Värmarna fick va på i ~25-30 minuter iallafall, dvs lite för kort tid för att jag skulle va helt nöjd.
Jajja. 1:a vändan ut gick bra, det var att flytta på lite koner som nån bilkurs ställt ut, skapligt konstigt placerade om man kör MC 🙂
Tänkte jag skulle filmat lite också, men tydligen hade jag helt missat att batteriet inte var speciellt bra så det blev bara från depån och ut på banan 🙁 jag som flyttat fästet för att se om bilden blev stabilare än där den satt förut.
Det blev att åka på lite, känna efter så hojen funkade som den skulle i lite högre fart/tempo och den verkade sköta sitt jobb rätt så bra det vara bara mina krampaktiga försök att hålla kvar i styret som gav sig tillkänna i underarmarna.
Pass Due, lite mer fart, lite mer värme i däcken, det kändes riktigt bra, trots att jag körde men fantastiskt stora marginaler, höll undan för lite koner så blev det ändå inte helt skammliga 1.00,63 som bästa tid (vilket jag slet hårt med att komma ner till hela förra våren!)
Riktigt roligt var det hursomhelst och åtminstone fick jag testa nya laptimern som ger lite rolig statistik 🙂 (se bilder nedan)
Det blev bara dessa två pass, eftersom jag inte fixat ordentlig temp i däcken (och körde lite för sakta så tempen sjönk i däcken) så gick det rätt hårt åt bakdäcket, jag ville spara lite på det till Italien).
Helt nöjd med detta ypperliga tillfälle att provköra lite till och känner mig riktigt sugen på att få köra på Mugello! Fredrik tyckte att jag borde åka fortare än hans 1.57 som han gjorde där för 7 år sen på sin 250R… om jag kör 2.57 är jag nöjd! 🙂
[nggallery id=5]