Igår gick race 1 hos LMS Motorstadio. Provade med en ny bränslepump till racet för att testa ifall det var den som strulat.
Ut till race och det kändes direkt på sightinglapet att det var nåt annat, kan det vara kamaxelgivaren på den här hojen också?
Den givaren pajjade på förra hojen 2012(?) på Gotland Ring och ställde till mycket problem innan man förstod vad som var fel.
Som tur är finns det många goa människor i depån, ungefär 2 minuter efter att det bestämts att den måste bytas hade jag en ny i handen.
Själva racet gick och jag var väl med en stund runt 4-5 plats eller nåt åt det hållet, ett himla växlande för den gick inte över 8000rpm, där slutade det hända grejjer.
Några varv in i racet öppnade sig himlen och det vräkte ner vatten och racet rödflaggades, dags för wetrace och regndäck men med en hoj som inte går ordentligt så bestämde jag mig för att inte fortsätta köra TROTS att jag egentligen önskat mig regn 🙂
Jari nr 32 krashades tyvärr i den plötsliga blötan och det blev en vända till Mantorp för att hämta några delar, in i depån, äta mat och sen meka lite.
Vid 22 tiden var sensorn bytt och hojen provstartad, men det är först på kvalet som det kommer märkas om det blev bra eller inte tyvärr.
Uppgiven över problemen, regn och blåst så är idag en ny dag med nya möjligheter.
Jag hoppas verkligen att hojen går som den ska nu!