Felsökning av Honda: Problemlösning och förberedelser inför Spa Francorchamps

Med bandagar med gamla goa Actionpics och helt fantastiskt väder med uppåt 28 grader i skuggan. Det blev en hel del felsökande. Hojen beter sig jättekonstigt, så fort den blir lite “för varm” så börjar den hacka. Massor med felsökning, byta delar, byta delar med en annan Honda bara för att kontrollera om utifall det är det som är felet.

Stor frustration hela helgen på grund av detta och utan att egentligen komma närmare en lösning. Stressen ligger i att om 1.5 veckor ska vi åka mot Spa Francorchamps för att köra två dagar träning och avsluta med ett 6 timmars endurance och hojen fungerar INTE!

Senaste iden är att tankfoam har lösts upp (den blåa) och bildat en “plasthinna” (hittade nån sorts plasthinna i luftburken), de kan ha satt igen spridarna och det som händer senare i sin tur är att hojen får för lite bensin och börjar “spika”. Med lite tur är detta nu löst och ska testas på LMS tisdagsträning.

Wish me luck och hoppas på att problemet är hittat!

tillägg: Resultatet från tisdagens träning var “annorlunda” beteende. Förmodligen är det spridarna, det kommer “nya” delar från en annan väl fungerande Honda och det ska testas i sista stund på tisdagsträningen nästa vecka igen. Ont om tid är det nästan alltid 😉

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*


*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.